Νέα συσκευή εξάγει υδρογόνο από τη καύση πετρελαίου το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώς καύσιμο

w704

Αν και πολλές επιλογές για την αποθήκευση του υδρογόνου ως καυσίμου για τα αυτοκίνητα έχουν ερευνηθεί, ένας πρακτικός και οικονομικός τρόπος για την αποθήκευση και τη διανομή του υδρογόνου εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ευρεία αξιοποίηση των πράσινων αυτοκινήτων, χωρίς τους ζημιογόνους για το περιβάλλον ρύπους . Τώρα, ερευνητές από την Ευρώπη έχουν δημιουργήσει μια πρωτότυπη συσκευή η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την εξάλειψη των περιορισμών σχετικά με τη διανομή και την αποθήκευση του υδρογόνου. Απλά εξάγει το υδρογόνο από το πετρέλαιο καθώς το αυτοκίνητο θα κινείται.

Η ερευνητική ομάδα, με το όνομα «Fuel Cell Based Power Generation (FCGEN)», η οποία περιλαμβάνει ερευνητές από τη Volvo Technology (Σουηδία), Johnson-Matthey (Ηνωμένο Βασίλειο), Modelon AB (Σουηδία), PowerCell AB (Σουηδία), Jožef Stefan Institute (Σλοβενία), Forschungszentrum Jülich (Γερμανία) και του Fraunhofer ICT-IMM (Γερμανία), ανακοίνωσε σε πρόσφατη ανακοίνωσή της τη δημιουργία ενός πρωτότυπου τριών κιλοβάτ συστήματος κυψελών καυσίμων που τρέχει με πετρέλαιο, το οποίο λειτούργησε άψογα για 10.000 ώρες.

Η εκχύλιση του υδρογόνου από το πετρέλαιο γίνεται μέσω αυτοθερμικής αναμόρφωσης, μια καταλυτική αντίδραση κατά την οποία το πετρέλαιο αποσυντίθεται σε υδρογόνο, ατμό, διοξείδιο του άνθρακα και μονοξείδιο του άνθρακα. Το μονοξείδιο του άνθρακα στη συνέχεια μετατρέπεται σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό, εξηγεί ο Boštjan Pregelj από το ίδρυμα Jožef Stefan, ο οποίος είναι και ο κύριος ερευνητής της ομάδας.

Καθότι η παραγωγή υδρογόνου από το πετρέλαιο απελευθερώνει άμεσα διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα εντούτοις όπως ο Pregelj εξηγεί, «Στην πραγματικότητα το σύνολο του άνθρακα στο πετρέλαιο μετατρέπεται σε διοξείδιο του άνθρακα, αλλά καθότι η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας αυτής είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη ενός κινητήρα πετρελαίου που βρίσκεται σε λειτουργία αλλά σε αδράνεια, η κατανάλωση καυσίμου είναι 80 τοις εκατό χαμηλότερη, και ως συνέπεια, η παραγόμενη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα μειώνεται κατά 80 τοις εκατό.

Οι ερευνητές δήλωσαν πως ότι το σύστημα αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει μεταξύ τριών και δέκα kW ισχύ στα φορτηγά. Σε μικρά αεροσκάφη θα μπορούσε να τροφοδοτεί τα κλιματιστικά και τα ψυκτικά συστήματα. Εκτός από τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, οι μονάδες αυτές παράγουν περισσότερο θόρυβο, καθιστώντας τα κατάλληλα για κινητές γεννήτριες ηλεκτρικής ενέργειας σε χώρους όπου η ησυχία είναι καλοδεχούμενη.

Συνδέσεις – Links

Fuel Cell Based Power Generation

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Παιδί της επιστήμης και της τεχνολογίας, παρέα με ένα γάτο κοιτάζει το σύμπαν και θέτει ερωτήσεις

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *