Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η εξάσκηση από μόνη της δεν μας κάνει καλούς στα αθλήματα

Αθλήτρια

Μια νέα μελέτη η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Psychological Science, δείχνει ότι, όταν πρόκειται για τον αθλητισμό, η εξάσκηση δεν είναι απαραίτητη για τέλειες επιδόσεις. Στην πραγματικότητα, η εξάσκηση αντιπροσωπεύει μόνο το 18 τοις εκατό των δυνατοτήτων ενός αθλητή, ένα ποσοστό που μειώνεται σε μόλις 1 τοις εκατό σε αθλητές υψηλού επιπέδου.

Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι και άλλοι παράγοντες εργάζονται σε μεγάλο βαθμό μέσα στα μυαλά και τους οργανισμούς των κορυφαίων αθλητών, όπως για παράδειγμα η γενετική, η ψυχολογία και η νοημοσύνη, τους οποίους η εξάσκηση από μόνη της δεν μπορεί να αλλάξει ασχέτως της προσπάθειας που γίνεται.

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από μια ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ και τη Νέα Ζηλανδία, διερεύνησε το πόσο η εξάσκηση πραγματικά επηρεάζει την απόδοση των αθλητών, αναλύοντας 52 σύνολα δεδομένων, από συνολικά 2.765 συμμετεχόντων από μια ποικιλία αθλημάτων διαφορετικών επιπέδων.

Από την ανάλυση των δεδομένων οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, παρόλο που η εξάσκηση είναι ζωτικής σημασίας για την πρώιμη ανάπτυξη των δεξιοτήτων, δεν είναι σχεδόν τόσο σημαντική όσο πιστεύουμε ότι είναι, ειδικά όταν έχουμε ήδη κατανοήσει τα βασικά.

«Ενώ η εξάσκηση είναι αναγκαία για την ελίτ των αθλητών για να φθάσουν σε υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, μετά από ένα ορισμένο σημείο, το ποσοστό της εξάσκησης σταματά ουσιαστικά να διαφοροποιεί του ποιος φθάνει στην κορυφή», αναφέρουν οι ερευνητές στην μελέτη τους.

Αντ’ αυτού, η αθλητική κορυφαία επίδοση φαίνεται να προέρχεται από άλλους παράγοντες, όπως οι γενετικοί παράγοντες που καθορίζουν τη μυϊκή μάζα, οι ψυχολογικοί παράγοντες όπως η εμπιστοσύνη και το άγχος των επιδόσεων, και οι διανοητικοί παράγοντες όπως η χωρητικότητα της μνήμης.

Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν ένα επιβλητικό 82 τοις εκατό του πόσο καλή επίδοση έχουν οι αθλητές κατά τη διάρκεια του αθλήματος, αναφέρουν οι ερευνητές, με την εξάσκηση να αποτελεί το υπόλοιπο 18 τοις εκατό.

Παραπομπές

Brooke N. Macnamara, David Z. Hambrick, Frederick L. Oswald. Deliberate Practice and Performance in Music, Games, Sports, Education, and Professions. A Meta-Analysis. Psychological Science (2016). DOI: 10.1177/0956797614535810

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Παιδί της επιστήμης και της τεχνολογίας, παρέα με ένα γάτο κοιτάζει το σύμπαν και θέτει ερωτήσεις

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *