Στους Βρετανικούς αυτοκινητόδρομους ίσως σύντομα να φορτίζετε την μπαταρία του αυτοκινήτου σας καθώς οδηγάτε

HighwayEngland-1439502515108

Οι έξυπνοι δρόμοι μπορεί να είναι έξυπνοι με πολλούς τρόπους, από την πρόβλεψη της κυκλοφοριακής συμφόρησης μέχρι την «συνομιλία» με τον αυτόματο πιλότο ενός αυτοκινήτου για την βελτίωση της ασφάλειας.

Μπορούν επίσης να αλληλεπιδρούν με την μπαταρία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου για την μεταφορά ενέργειας σε αυτή. Η τεχνολογία πίσω από το σύστημα αυτό ονομάζεται μαγνητική σύζευξη συντονισμού, και δημιουργήθηκε πρώτη φορά στη Κορέα για τις ανάγκες ενός συστήματος τραμ πριν από δύο χρόνια. Τώρα η Βρετανία σχεδιάζει ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρησιμοποιώντας την ίδια ιδέα. Θα ξεκινήσει αργότερα αυτό το έτος, και αν το πιλοτικό πρόγραμμα είναι επιτυχές θα γίνουν δοκιμές σε πραγματικούς δρόμους.

Η σκέψη πίσω από αυτή την ιδέα είναι να αφαιρέσει από τους οδηγούς το άγχος της αυτονομίας, όπου οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και αυτοί που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα, διακατέχονται από το φόβο ότι δεν θα τα καταφέρουν στον επόμενο σταθμό επαναφόρτισης όταν η απόσταση που θα διανύσουν είναι μεγάλη. Επίσης η χρήση του συστήματος αυτού στους δρόμου θα βοηθήσει να σωθεί ο χρόνος που χρειάζεται για την επαναφόρτιση που για τα συμβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι από μισή ώρα και πάνω.

Οι μηχανικοί έχουν ασχοληθεί με την ασύρματη φόρτιση εδώ και ένα αιώνα σχεδόν, αλλά τα περισσότερα συστήματα που αναπτύχθηκαν χάνουν πολύ μεγάλη ενέργεια στη μετάδοση και απαιτούν ένα μη πρακτικό διάστημα μεταξύ του οδοστρώματος και του αυτοκινήτου. Η μαγνητική σύζευξη συντονισμού λύνει και τα δύο αυτά προβλήματα.

evcharge02-1363111346670

Καθώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο τρέχει στον αυτοκινητόδρομο, καλώδια που βρίσκονται κάτω από το οδόστρωμα μέσω του συστήματος μαγνητικής σύζευξης συντονισμού, μεταφέρουν ενέργεια στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο φορτίζει τις μπαταρίες του.

Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε στη Κορέα, οι μηχανικοί ήταν σε θέση να επιτύχουν μια μέση απόδοση μεταφοράς ενέργειας κατά 75 τοις εκατό, ενώ κράτησαν το σώμα του οχήματος 20 εκατοστά πάνω από το δρόμο. Όμως το έργο στο οποίο χρησιμοποιήθηκε το σύστημα αυτό ήταν ένα μικρό τραμ κλειστού βρόχου που λειτουργεί συνεχώς. Αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξιδεύουν γενικά για μικρές αποστάσεις και μόνο περιστασιακά δοκιμάζουν τα όρια του εύρους τους. Ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στους αυτοκινητόδρομους όπου οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες βοηθώντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ταξιδέψει χωρίς την ταλαιπωρία του να πρέπει να σταματήσει για επαναφόρτιση.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Παιδί της επιστήμης και της τεχνολογίας, παρέα με ένα γάτο κοιτάζει το σύμπαν και θέτει ερωτήσεις

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *